lauantai 21. marraskuuta 2015

Aika lentää siivillä

Ensimmäinen työviikko takana. Tuntuu siltä, että olisin ollut täällä jo useamman viikon. Maanantai ja tiistai tuntuivat menevän älyttömän hitaasti, mutta loput päivät ovat menneet tosi nopeasti. Varsinaista koti-ikävää ei vielä ole tullut, eikä ehkä tulekaan. Alkuviikosta kuitenkin iskän tai äidin sähköposteja lukiessa tuli automaattisesti kyyneleet silmiin. Muuten kaikki on mennyt hyvin. Itseäkin ihan ihmetyttää miten hyvin olen jo sopeutunut tänne!

Alkuviikosta oli myös vielä vaikeaa keksiä tekemistä vapaa-ajalle, ja vietin suurimman osan ajasta kännykällä tai koneella. Halusin päivittää omalle perheelle ja kavereille Suomeen millaista täällä on ollut. Nyt käytän lähes kaiken vapaa-ajan lukemiseen, perheen kanssa oleskeluun tai ulkona seikkailuun. Mulla on just kesken Veronica Rothin Divergent-kirja. Meidän lähellä pitäisi olla tänä vuonna valmistunut sali, minne ajattelin myös liittyä. Pitää käydä vain ensin etsimässä se :D



Jokainen päivä on mennyt edellistä paremmin ja sujuvammin. Tytön kanssa tullaan tosi hyvin juttuun, ja opitaan toisiltamme joka päivä jotain uutta. Tyttö on tarkkana mun ääntämisen kanssa, korjaa aina mun virheet ja pyytää toistamaan. Ensi viikolla mulla alkaa kielikoulu, joka on kerran viikossa. Toivon, että saisin tän vuoden aikana ne tyhmät kielioppivirheet pois englantia puhuessa.

Joka päivä syödään illallista yhdessä perheen kanssa. Illallinen on se hetki päivästä, jolloin vaihdetaan kuulumiset ja puhutaan siitä, kuinka kaikkien päivä on mennyt. Eilen uskalsin osallistua keskusteluun kunnolla, ja saatiin paljon juttua aikaan. Me aiotaan koristella meidän koko talo joulukoristeilla ja tehdä kaikkea kivaa yhdessä joululomalla. Perhe haluaa viedä mut Skotlantiin ehkä jo joululomalla ja Bathiin ensi vuonna. Oon vieläkin niin onnellinen mun perheestä.

Tänään oli hyvä sää, ja mentiin ensimmäistä kertaa puistoon käymään. Tässä meidän ihan vieressä on ihana puisto, jossa on tosi iso leikki-alue. Tullaan viettämään siellä varmasti paljon aikaa.


Oon koko viikonlopun vapaalla, ja aion kierrellä mahdollisimman paljon keskustassa katsomassa nähtävyyksiä. Huomenna meen muiden suomalaisten au pairien kanssa joulumarkkinoille. Ihanaa tehdä vaihteeksi jotain oman ikäisten kanssa! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti