perjantai 13. marraskuuta 2015

Ensimmäinen postaus - kaksi päivää lähtöön

Eli enää vain KAKSI päivää Suomessa.

Sunnuntaina matka kohti uutta ja tuntematonta maata alkaa. Uusi kaupunki, uusi perhe, uusi kulttuuri ja uusi arki. Lähden siis aupparoimaan Lontooseen kolmihenkiseen perheeseen, johon kuuluu isä, äiti ja 3,5-vuotias tytär. Mikäli kaikki menee hyvin niin matkani kestää tasan 12 kuukautta. Lähden matkaan avoimin mielin. Kaikkeen ei kuitenkaan pysty ennalta varautumaan, koska elämäkin osaa joskus yllättää.

Lähden au pairiksi Allianssin nuorisovaihdon kautta, missä asiat ovat menneet nopeasti eteenpäin koko hakuprosessin ajan. Olen kysellyt paljon asioita matkaa koskien, ja aina olen saanut vastauksen todella nopeasti! Järjestö tuo minulle jo pelkällä olemassa olollaan turvaa lähtöä ajatellessa. Olen puhunut myös tulevan au pair-perheeni kanssa paljon Skypessä, Whatsappissa ja sähköposteilla. Meillä on tuntunut synkkaavan jo ensimmäisestä puhelusta lähtien todella hyvin. Nyt odotan innolla, että pääsen heidän luokseen Lontooseen, ja tapaamaan heidät kasvotusten :)

Mulla on ihan mahtava tukiverkosto täällä Suomessa. Kaikki tutut tsemppaavat lähtemään ja kokemaan. Välillä tuntuu, että monet jännittävät mun lähtöä enemmän kuin minä itse. Kahden viime viikon ajan olen nähnyt paljon sukulaisia ja kavereita, itkukin on pari kertaa tullut. En olisi silti uskonut, että jännitän näin vähän ennen lähtöä. Olin jo valmistautunut unettomiin öihin, kovaan stressiin ja kiireeseen. Mutta yöt on tullut nukuttua normaalisti ja kaikki tarvittavat asiat hoidettu ajallaan ilman kiirettä. 

Ja mitä pakkaamiseen tulee... Kaikkeahan en pysty ottamaan mukaan, joten päättäminen oli aluksi vähän vaikeaa. Tiedän kuitenkin jo suurin piirtein mitä otan mukaan ja mitä jätän Suomeen. Paljon vaatteita on vielä pesussa eli lopullinen pakkaaminen tapahtuu varmasti vasta sunnuntai-aamuna!

Puolet kuvan vaatteista pääsi takaisin kaappiin, ja loput matkaan tulevat ovat vielä pesussa :)

Tänään illalla muutama kaveri tulee meille viettämään mun 19-vuotis synttäreitä ja läksiäisiä. Huomenna aion viettää koko päivän perheen kanssa ja ostaa vähän tuliaisia mun au pair-perheelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti